Tosla, AKÖde ile İş Birliğine Giderek Hizmetlerini Genişletiyor

10
0

Yüzde yüz Akbank iştiraki olan Türkiye’nin önde gelen finansal teknoloji şirketi AKÖde, Tosla markası ile iş dünyası ve finans kesiminde değerli bir dönüşümü başlatıyor. Ferdi dijital finans tahlillerinde beş milyondan fazla kullanıcıya verdiği hizmetle Tosla, vizyoner stratejisi kapsamında kişisel kullanıcıların yanı sıra artık artık KOBİ’lere, ticari ve kurumsal firmalara da hizmet sunuyor. “Cebin, senin ve işin için” söylemi eşliğinde Tosla’da yaşanan dönüşümü aktarmak üzere düzenlenen aktiflik, AKÖde Genel Müdürü Emel Arseven sahipliğinde 21 Şubat Çarşamba günü Swissotel The Bosphorus’ta gerçekleştirildi.

Dünyada ve ülkemizde finans kesiminde yaşanan teknolojik gelişmelere paralel olarak vizyoner bir kararla altı yıl evvel faaliyete başlayan AKÖde, bir yıl sonra Tosla markasıyla gençlerin finansal gereksinimlerini karşılayan teşebbüsüyle birinci adımını attı. Yeniliklere açık maksat kitleye hitap eden bir marka olan Tosla, taşınabilir uygulama üzerinden sağladığı hizmetlerle müşterilere kolay ve süratli bir ödeme tecrübesi sunuyor.

Tosla ferdî kullanıcılara sunduğu finansal tahlillere ek dönüşüm kapsamında işletmelere sağladığı tahlil ve hizmetlerin tamamını Tosla İşim ismi altında sunuyor. Bu yeni ve farklı iş modeli ile KOBİ’ler ve teşebbüs ekosistemi başta olmak üzere işletmelerin finansal hayatları destekleniyor. Tosla İşim hizmet sağlayıcı olarak farklı tahlillerin uygulama ve programlama arayüzlerini (API) tek noktadan sağlayarak firmalara süratli ve kolay uyumlanan tahliller sunuyor. Tosla İşim, işyerlerine sunduğu ödeme alma tecrübesini farklılaştırıyor ve zenginleştiriyor. E-ticaret ve uzaktan ödemede, Link ile Ödeme, Sanal POS, fizikî ödemede Müellif Kasa POS e alternatif ödeme tahlili olarak Kredi ile Ödeme Geçidi Tosla İşim’in bugünkü tahlilleri. Aktiflikte AKÖde Genel Müdürü Emel Arseven Tosla’nın dönüşüm seyahatini, strateji ve vizyonunu, AKÖde Genel Müdür Yardımcısı Aylin Özinci ise Tosla ve Tosla İşim’in tahlillerini ve tecrübelerini konuklara tanıttı. Tosla’nın yeni reklam sinemalarının izlemesinin de yapıldığı aktiflikte markadaki dönüşüm kıssası de paylaşıldı.

Tosla’nın yenilikçi yaklaşım ve vizyonunu yansıtan heyecan verici yepisyeni bir seyahatteyiz.

Emel Arseven

Başarı ile geçen beş yılın akabinde finansal ekosistemdeki tüm segmentleri kapsayan bir sürece girdiklerini ve Tosla’nın yeni hizmet modeli ile KOBİ, ticari ve kurumsal firmalara kadar genişleyen bir kitleye hizmet vermeye başladıklarını belirten AKÖde Genel Müdürü Emel Arseven konuşmasında;

“Yeni hizmet modelimizi Tosla markamız altında “Tosla İşim” ile duyurmaktan gurur duyuyoruz. Bu yeni iş modelimizle, bilhassa KOBİ’lerin finansal hayatlarını desteklemek için gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ile finansal hizmet sağlayıcı olmanın ötesine geçerek teşebbüsler nezdinde de iş dünyasının gelişimine katkıda bulunma misyonumuzu da vurguluyoruz. Tosla İşim ile küçük ve orta ölçekli işletmeleri, teşebbüs ekosistemini yalnızca finansal açıdan desteklemekle kalmıyor, birebir vakitte onların gereksinimlerini dinlemeye ve anlamaya itina gösteriyoruz. Bu doğrultuda KOBİ’lerle etkileşimde bulunmak ve tahlillerimizi onların gereksinimlerine nazaran şekillendirmek, Tosla’nın sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmasında temel bir faktör” dedi.

Yüzde yüz Akbank iştiraki bir marka olarak AKÖde’nin güçlü sermayesi, alt yapısı ve teknolojisi ile ayrışan, inanç duyulan bir finansal teknoloji şirketi olduğunu vurgulayan Emel Arseven, açık bankacılık, servis bankacılığı üzere düzenlemeleri ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ettiklerini, her türlü yeniliği en güzel tecrübeyle müşterilerine sunmaya çalıştıklarını söz etti.

Bireylere sundukları hizmet modelinde, son iki yılda süreç cirolarının üç kat, müşteri birtakımın iki buçuk kat arttığını da vurgulayan Arseven, bu gelişime paralel olarak maksat kitlelerinin de yalnızca gençlerle hudutlu kalmayıp 25 yaş üstü kullanıcı oranının da iki kat artış gösterdiğini söyledi.

İş birliği modeli ile fintek ekosisteminde gelişim

Başka banka ve finansal kurumlarla da iş birliği içerisinde olduklarını ve bu yeni anlayışla kıymet yaratma konusunda argümanlı yeni kuşak bir finansal hizmet modeli sunduklarını da söyleyen Arseven, kullanıcılar ve üye iş yerlerine tercih talihi sundukları bir model ile Türkiye’deki fintek ekosistemini geliştirmeyi hedeflediklerini ve bununla ilgili yatırımları sürdüreceklerini de kelamlarına ekledi.

“Önümüzdeki beş yılda pazar önderi olmayı hedefliyoruz. AKÖde ve Tosla, finans dalında genç bir marka olarak süratli bir büyüme sergileyerek, müşteri odaklı hizmet anlayışı ve inovatif yaklaşımıyla dala taraf veren bir oyuncu haline geldi. Gelecekte de müşteri gereksinimlerine tahlil üreten, sürdürülebilir ve yenilikçi bir marka olarak varlığını sürdürmeye devam edecek.”

İletişim stratejilerini bir kesimi olan marka dönüşümüyle; süratli, pratik, sağlam ödeme tahlilleri sunan, sadece Türkiye’de değil, global çapta da hizmet veren start-up heyecanıyla başlayıp sektörel liderlik yolunda süratli adımlar atan bir süreci yansıttıklarını söz eden Emel Arseven, Tosla’nın yeni reklam sinemasında de bu yaklaşımı ön plana çıkardıklarını söyledi:

“Strateji ve vizyonumuza paralel logolarla birlikte Tosla’nın marka dünyasında da dönüşüm sağladık; ‘Cebin, Senin ve İşin için’ diyerek başladığımız relansman bağlantılarında göreceğiniz reklam sinemaları, radyo, görsel, dijital bağlantılarda bu yeni marka olgularını barındırdık. Tosla ile amacımız; ferdî kullanıcıların ve işletmelerin günlük hayatlarını kolaylaştırmak, kusursuz bir tecrübe sunmak. Tüm bağlantılarımızda Tosla’nın hedeflediği tahlil ortağı paha önermemizi de ‘Kullanıcılarımız, Tosla ile ödeme yaparken kazanır, işletmeler ise Tosla İşim ile ödeme alırken kazanır’ diyerek vurguluyoruz.”

Tosla dünyasındaki kolaylıklar

Konuklara katıldıkları için teşekkürlerini sunarak konuşmasına başlayan AKÖde Strateji ve Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aylin Özinci de Tosla’nın sunduğu tahlilleri ve kullanıcı tecrübelerini aktardı. Tosla’nın başta gençler olmak üzere yeniliklere açık maksat kitleye günlük ödeme ve finansal gereksinimlerini kolay ve süratli biçimde sunan bir platform olarak yola çıktığını söyleyen Aylin Özinci, Tosla ön ödemeli kartlar yurt içinde ve yurt dışında fizikî ve e-ticaret alışverişlerinde kullanılabildiğini, açık bankacılık servisleri ile banka hesaplarının Tosla’ya eklenebildiğini de belirtti ve öbür hizmetler hakkında şunları söyledi:

“Üyelerimiz, Tosla dijital cüzdanları ile alışveriş yapmak için Tosla’dan Akbank ve Fibabanka kredilerine başvurabiliyorlar, faturalarını Tosla’dan öderken, İstanbul Kart yüklemelerini yaparak Tosback ile puan da kazanıyorlar. Ayrıyeten ferdi kullanıcıların yanı sıra şirketler, çalışanları için yan hak ödemelerini Tosla’ya yatırabiliyorlar, çalışanlar da yan hak ödemelerini Tosla avantajlarından yararlanarak kullanabiliyorlar. E-ticaret firmaları da Tosla’nın entegre cüzdan tahlilini kendi müşterileri için sadakat programı oluşturarak sunabiliyorlar ve müşteri tutundurmalarını artırabiliyorlar.”

Tosla’nın yeni servis modeli: Tosla İşim

Tosla’da olduğu üzere Tosla İşim’e de müşterilerin dijital kanallar aracılığıyla dakikalar içerisinde başvurabildiklerini söz eden Aylin Özinci, “Link ile Ödeme” hizmetiyle satıcı ve alıcının farklı ortamlarda olduğu durumlarda süratli ve pratik bir ödeme tahlili olduğunu, ayrıca işyerlerinin e-ticaret ödemelerini alabilmek için Tosla İşim Sanal POS başvurusu yapabildiklerini de söyledi:

“Tosla İşim üye işyerleri; tek entegrasyonla birçok farklı kart markasına 12’ye varan taksit sunabilir, birebir gün içerisinde ödeme almaya başlayabilir, aylık hiçbir fiyat ödemeden tek kurul oranı ile çalışabilirler. Ödemelerde farklı banka kartlarına taksit sunmak isteyen bir e-ticaret sitesinde, müşterisi taksit seçerek dilediği kartı ile ödeme sürecini saniyeler içerisinde tamamlarken, işyerleri Tosla İşim panelinde ödeme alma, süreç takibi, ayrıntılı rapor ve tahlil yanı sıra çalışma koşullarını, limitlerini denetim edebilir, teknik ve operasyonel dayanak talebinde bulunabilirler. Bu servislerin tamamlayıcısı olarak Tosla İşim’de fiziki ödemelerde de sanal pos’a misal fırsatları sağlıyoruz. Hugin ile iş birliği yaparak sunduğumuz tahlilde, var olan Hugin POS aygıtlarına Tosla İşim yüklenebiliyor ya da dileyen üyelerimiz Hugin aygıt da alabiliyorlar.”

Tosla İşim’in en yeni servislerinden bir oburunun ise işletmelere alternatif ödeme alma fırsatı sundukları Kredi ile Ödeme Geçidi, olduğunu vurgulayan Özinci, bu servis ile Sanal POS ve Fiziki POS tahlillerinde olduğu üzere beş farklı kurumun kredisini tek bir entegrasyon ile e-ticaret ödemeleri için kullanılabilir hale getirdiklerini söyledi:

“Tosla Ödeme Geçidi ile kartlı ödemenin yanı sıra işletmeler alışveriş kredisi ile de ödeme alabiliyor. Müşteriler kolay bir halde teklif almak istedikleri kurumu seçiyor, bilgilerini girerek, güvenlik adımından geçiyor ve teklifleri görüntüleyerek, kendisi için en uygunu seçiyor. İlgili kurumun uygulamasındaki onayın akabinde anında ödeme tamamlanarak alışverişini yapabiliyor. Tosla Ödeme Geçidi ile e-ticarette kredi ile ödeme çözümümüzü çok yakında fiziki ödemelerde de sunacağız. Açık bankacılık ve servis bankacılığı ile farklı ödeme tahlillerini de Tosla İşim işyerlerimize sunacağız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir