Switch Emülatörü Yuzu, Kare Oluşturma Dayanağı Ekliyor

7
0

Kare Oluşturma dayanağı, tanınan Switch PC emülatörü Yuzu’nun en son sürümlerine eklenerek daha akıcı bir oyun tecrübesi sunuyor.

Projenin ardındaki grup, Yuzu’ya neler geleceğinin yanı sıra eklenen yeni özellikler hakkında da detaylar verdi. 2024’ün ana değişikliklerinden biri, emülatörü tek süreçli bir emülatör yerine çoklu süreçli bir emülatöre dönüştürmek olacak.

Geçtiğimiz ay, üniversal kare oluşturucu LFSG 1.0 yayınlanmış ve Kare Oluşturma teknolojisinin birçok oyuna eklenmesine imkan sağlamıştı. Yuzu’nun en son sürümleri bu programı destekliyor. Tekrar de burada her şeyin güllük gülistanlık olmadığını söylemek gerekiyor.

Bu programın kullanımı kare suratının artmasını sağlasa da, bilhassa büyük ekranlarda artifact oluşmasına sebep oluyor. Breath of the Wild’ın 60 FPS’de bu program devre dışıyken ve etkinken nasıl gözüktüğünü görmek için aşağıdaki 2 görüntüyü inceleyip, karşılaştırabilirsiniz:

Belirtmekte yarar var, AMD ekran kartlarına sahip olanlar için artık daha akıcı bir oyun tecrübesinden yararlanmanın yeni bir yolu mevcut – AMD Fluid Motion Frames, şirket tarafından geçen ay resmi olarak piyasaya sürüldü.

Basit bir belge düzenlemesiyle kullanıcılar Vulkan, OpenGL ve Direct3D 9/10’un yanı sıra Direct3D 11 ve 12 üzerinde oyun çalıştırabiliyor. Görüntü kalitesi, kayıpsız ölçeklendirme kullanımına kıyasla daha düzgün ve 60 FPS için performans artışı hayli şaşırtan.

Örneğin, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’da AMD Fluid Motion Frames ile birlikte Radeon 5600X yahut NVIDIA RTX 3060 Ti üzerinde 170 ila 180 FPS civarında bir performans elde etmek mümkün. Breath of the Wild’ın 60 FPS’de AMD Fluid Motion Frames yokken ve varken nasıl gözüktüğünü görmek için aşağıdaki 2 görüntüyü inceleyip, karşılaştırabilirsiniz:

Yuzu takımı, “Oyunlar bir NVIDIA yahut Intel ekran kartı ile işlenebilirken, AMD Fluid Motion Frames ile kare üretimi yapılabilir fakat karelerin PCIe üzerinden iletilmesinin yarattığı gecikme sebebiyle AMD kartlara nazaran biraz berbattır.” diye açıklıyor. “AFMF’nin çalışması için gereken tek şey ekranın uyumlu AMD ekran kartına bağlı olmasıdır, bundan sonra öteki rastgele bir ekran kartı ile gerçek imaj oluşturulabilir.”

Kaynak: wccftech.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir